Писмена комуникация за ДСД 2 ,
клас 11/12 на езиковите гимназии
Schriftliche Kommunikation DSDII Stufe C1,
Klasse 11-12, Niveau B2- C1
VORBEREITUNG
Помагало за 10-12 клас на езиковите гимназии и езикови училища със засилено, интензивно обучение по немски език. Помагалото съдържа важна информация за промените и подредбата на папката за изпита, изразни средства за устен изпит и презентация, въпроси към всяка асоциаграма по 30 основни теми и над 200 подтеми и аспекти.
THEMENKOMPLEX
TEIL 2
THEMENKOMPLEX
TEIL 3
Румяна Янкова
Учебно помагало по немски език Bist du fur oder dagegen като първи чужд език, ПП, при подготовка за изпитен формат DSD-Stufenprufung B2- C1
Настоящото учебно помагало е предназначено за ученици в езикови гимназии, обучаващи се в специалните класове за немска диплома.
Нивото му е B2-C1
Целта на помагалото е да послужи при подготовката за изходящия писмен и устен изпит в 12 клас.
- Формат и структура: Съобразени са с изискванията на МОМН за доброто овладяване на следните компетентности: писане, говорене.
Състои се от две части:
Подготовка на писмен изпит:
- писане на съчинение по зададен текст, диаграма, въпроси
- изготване на про- и контра аргументи за писане на аргументативно съчинение
- правила и изрази за построяване на аргументативно съчинение
- правила за подготовка на папка с тема
- примерна папка
Подготовка за устен изпит:
- правила за подготовка на презентация, дискусия, доклад
- въпроси към асоциаграми
- въпроси към темите на папките
Sprechen Schreiben …
Румяна Янкова
THEMENKOMPLEX
TEIL 4
Румяна Янкова
THEMENKOMPLEX
TEIL 5
Rumyana Yankova
Fur die 10-12 Klasse der profilierten Gymnasien
Учебно помагало по немски език като първи чужд език, ПП, при подготовка за различни изпитни формати (DSD, Test DaF, ДЗИ). Учебното помагало е част от системата Themenkompex 1-4 и има за задача да подпомага обучението в СИП. Темите, които са включени в него не са разработвани в други учебни системи.
- Част 5 съдържа 15 тематични области, съобразени с учебната програма и представящи достъпно на това ниво познания за модерния немски език. Текстовете от различен жанр са автентични и сравними с културата на българските ученици.
- Част 5 съдържа следните теми: самотни майки, неграмотност, работа в чужбина като детегледачки, Каршеринг, Каучсъфинг, демокрация и толерантност, целодневни училища, хотел „Мама”, Бърза закуска, здравословни ли са кафето и какаото, евтаназия, магазини „леля Ема”, социална система за взаимни дейности, работа от дома.
- Формат и структура: Съобразени са с изискванията на МОМН за доброто овладяване на следните компетенции: четене, писане, говорене.
- Всяка тема съдържа:
– Текстове с лексико-граматични задачи – със зададени думи, с пропуснати думи, с варианти за избор
– Текстове за четене с разбиране от различен формат – с липсващи части от изречения, с варианти за избиране на правилен отговор, с верен, грешен или липсващ отговор в текста, с отворени въпроси и др.
– Задачи за описване на диаграми и асоциаграми
– Създаване на писмен текст по определена задача
– Въпроси за дискусия по съответната тема
– Към част 5 има отделен ключ с отговори на задачите
Румяна Янкова
TRAININGSBUCH FUR DIE VORBEREITUNG AUF DIE AUFNAHMEPR?FUNG IN DIE DSD- KLASSEN
Учебно помагало по немски език като първи чужд език, ПП, при подготовка за входящия изпит в специалните класове за немска езикова диплома (DSD) и при подготовката за олимпиада.
Съдържа текстове, съобразени с учебната програма, предоставящи по достъпен начин познания за модерния немски език. Разнообразните текстове от различни жанрове са автентични и сравними с културата на българските ученици.
Състои се от две части: писмена и устна подготовка
Писмена подготовка: Текстове с различни лексико-граматични задачи: с пропуснати думи, със зададени думи, с варианти за избор
Текстове за четене с разбиране: с правилен и грешен отговор, с правилен, грешен и липсващ отговор, с варианти за избор на правилен отговор, с отворени въпроси, с липсващи части от изречението, със задачи за подреждане.
Писане на резюме на кратки истории
Устна подготовка: пословици, ситуации, текстове с отворени въпроси, описание на картини
Формат и структура: Съобразени са с изискванията на МОМН за доброто овладяване на следните езикови компетентности: четене, писане, говорене